راهنمای جامع سفر به شیراز

چهار شنبه 3 اسفند 1401 1214 بازدید کننده گروه جاذبه های گردشگری فارس

سفر به شیراز

اگر قصد دارید برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات نوروز به شیراز سفر کنید.

احتمالاً از خود می‌پرسید که برترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر شیراز چیست، چگونه می‌توان به مناطق اطراف شیراز رفت و آمد کرد، و یا قیمت‌ها و هزینه‌های روزانه اقامت در شیراز در چه حد است.  

توصیه می‌کنیم، برای دریافت اطلاعات به روز در مورد شهر شیراز، "راهنمای جامع سفر به شیراز" سایت ایران مبله را مطالعه کنید. 

 

چرا از شیراز دیدن کنید؟

شیراز پایتخت فرهنگی ایران و پربازدیدترین شهر کشورمان است. شیراز  سالانه با بیش از 3 میلیون بازدید کننده داخلی و 46 هزار بازدید کننده خارجی در رتبه برتر، و بعنوان یکی از محبوب‌‎ترین شهرهای گردشگری ایران شناخته شده است.

تعداد گردشگرانی که از شیراز بازدید می‌کنند به دلیل فرهنگ غنی، مکان‌های دیدنی متعدد، ‌آب و هوای دلچسب و هنرهای اصیل و منحصر به فرد و از همه مهم‌تر مردم با صفای شیرازی همچنان در حال افزایش است.

با سفر به شیراز، در زمان سفر کنید و تاریخ ایران را از زمان هخامنشیان تا به امروز نظاره‌گر باشید.

در شیراز، می‌توانید جوهر واقعی هنر معماری و اصالت ایرانی را در بناهای تاریخی و میراث فرهنگی حفاظت شده آن کشف کنید.

 

بهترین زمان برای رفتن به شیراز چه زمانی است؟

شیراز یک شهر چهار فصل است. در ماه‌های اسفند تا خرداد دمای هوا مطبوع است. اما با فرا رسیدن تابستان (تیر تا شهریور) هوا گرم می‌شود. آب و هوا معمولا در زمستان چندان سرد نیست و از هوای نسبتا خنک و معتدلی برخوردار است.

زمان ایده‌آل برای سفر به شیراز و لذت بردن از بهترین آب و هوا، اوایل فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه است. در واقع بهار بهترین زمان برای مسافرت به شیراز است. هوا مطبوع و معتدل بوی بهار نارنج در فضا پراکنده، گل‌ها شکوفا شده‌اند و هوا برای گشت و گذار ایده آل است.

زمان دیگری که برای مسافرت به شیراز پیشنهاد می شود، اوایل پاییز است. آب و هوای معتدل و بهشتی، مردمانی مهمان نواز و باصفا و همچنین جاذبه‌های گردشگری نامحدود سفری فوق العاده را برایتان رقم می‌زند.

 

مکان‌های توریستی و گردشگری در شیراز

شیراز شهر شعر و ادب، شهر حافظ و سعدی، شهر بلبل‌های خوش الحان، شهر سروهای سر به فلک کشیده و بهار نارنج معطر، شهر دروازه ملل و در یک کلام شهر عشاق است.

فرقی نمی‌کند به دنبال دیدن مقصدی تاریخی باستانی چون ارگ کریم خان هستید، یا بدنبال فرصتی برای غوطه‌ور شدن در دنیای هنر و معماری مانند مسجد باشکوه نصیرالملک باشید.

از جاذبه‌های فرهنگی گرفته تا گنجینه‌های بی‌پایان تاریخی شیراز و همچنین فهرست باشکوه از باغ‌های پادشاهان در گذشته، بناهای با معماری خیره کننده، و حتی آیینه کاری بی‌نظیر حرم شاهچراغ (ع) همگی حرف تازه و قصه منحصر به فرد خودشان را دارند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

معرفی مکان‌های توریستی و گردشگری در شیراز

 

سوغاتی‌های شیراز

معمولا بخشی از گشت و گذار در یک شهر توریستی و گردشگری مانند شیراز باعث ایجاد خاطراتی می‌شود که تا همیشه در ذهن باقی می‌ماند، و چه راهی بهتر از خرید یک هدیه یا سوغاتی خاص از شیراز برای یادآوری سفر خود.

از طرفی بهترین نوع خرید در مسافرت زمانی است که آن را همراه با گشت و گذار انجام دهید و به دنبال چیزی خاص و منحصر به فرد باشید تا از هر مکانی که بازدید می‌کنید سوغاتی با خود به خانه ببرید. حال که مقصد شما شیراز است، بسیار خوش شانس هستید، زیرا این شهر سوغاتی و پیش‌کش‌های زیادی برای ارائه به انواع گردشگران را دارد.

سوغاتی‌های که باید در سفر به شیراز بخرید

 

غذاهای مخصوص شیراز

اگر به غذاهای مخصوص شیراز فکر می‌کنید، احتمالاً اولین غذا، کلم پلوی معروف شیرازی است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. البته جدای از جاذبه‌های نامحدود شیراز، چیزی که این شهر را شگفت انگیزتر می‌کند، تنوع غذای این شهر است که در کنار غذاهای بومی مانند کلم پلو، شکر پلو، سالاد معروف شیرازی و برخی دسرهای مختص شیراز سرو می‌شود.

شیراز به دلیل موقعیت مکانی که در جنوب کشور دارد، همواره قطب مسافرت یا مهاجرت مردم از مناطق دیگر مانند بوشهر و خوزستان و حتی عشایر بختیاری و قشقایی بوده است، از همین‌رو شیراز دارای فرهنگ غذایی غنی و گوناگونی است.

معرفی و دستور پخت غذاهای شیرازی 

 

صنایع دستی شیراز

صنایع دستی سنتی در شیراز میراث خود را مدیون همه مردمانش از فرهنگ‌های مختلف است که در طول سالیان گذشته در این شهر ساکن شده‌اند.

میراث بجا مانده از زمان پادشاهان مختلف، قوم و قبیله‌های اطراف شیراز که طیف وسیعی از تکنیک‌ها و سبک‌های هنری را در بر می‌گیرد.

خاتم، میناکاری، قلم زنی، مس و تشعییر، منبت کاری، گلیم و گبه و ... همگی توسط استادان هنرمند شیرازی ساخته و در نقاط مختلف شیراز به فروش می‌رسد.

معرفی معروف‌ترین صنایع و هنردستی شیراز

 

مراکز خرید شیراز

بازدید از یک مرکز خرید در شیراز به شما این امکان را می‌دهد که به طیف بسیار گسترده‌ای از کالاها و خدمات در یک مکان واحد دسترسی داشته باشید. از پوشاک و جواهرات، تا فروشگاه‌های با فناوری پیشرفته که می‌توانید جدیدترین ابزارها و وسایل الکترونیک و دیجیتال را خریداری کنید.

اکثر مراکز خرید شیراز نیز معمولاً شامل مکان‌های تفریحی و پذیرایی هستند. طیف گسترده‌ای از کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، و مناطق بازی کودکان، که در آن‌ها می‌توانید از استراحت و خریدی دلچسب لذت ببرید.

تقریبا حدود 20 مرکز خرید در شیراز وجود دارد، که دارای چندین فروشگاه هستند. مزیت بزرگ چنین مکان‌هایی این است، که می‌توانید اقلامی از بهترین مارک‌های روز دنیا را با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کنید.

لیست و آدرس تمامی مراکز خرید در شیراز

 

کلینیک‌های زیبایی در شیراز

شهر شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی در جنوب کشور و همچنین به لطف حضور متخصصان و جراحان سرشناس زیبایی به قطب گردشگری-پزشکی در حوزه سلامت و زیبایی تبدیل شده است.

در شیراز بیش از 10 کلینیک زیبایی حرفه‌ای در گرید (A) وجود دارد که همین امر باعث سفرهای توریستی-زیبایی زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین شهرهای جنوبی مانند بوشهر و بندرعباس و ... به شهر شیراز شده است.

انواع خدمات دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، کاشت مو و .... در شیراز ارائه می‌شود.

لیست بهترین کلینیک‌های زیبایی و معرفی خدمات آنان در شیراز

 

مکان های تفریحی و فرهنگی در شیراز

شیراز با تنوع مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی مانند سینما، اتاق‌های فرار و همچنین کلاب‌های شگفت انگیز و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی عالی، شهری است که همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن لذت ببرند، به خصوص خانواده‌هایی که در تعطیلات و با فرزندانشان به این شهر می‌روند.

معرفی بهترین سینماها و کلاب‌های بازی در شیراز

 

رستوران‌ها و فست‌فود شیراز

در شیراز تقریبا در هر گوشه‌ای می‌توانید رستورانی در سطح شهر بیابید. رستوران‌های شیک با حال و هوای فوق‌العاده و محیطی آرام و دلپذیر و همچنین غذاهای با کیفیت که ذائقه‌های شما را قطعا راضی نگه می‌دارد.

همچنین در اکثر رستوران‌ها، غذاهای سنتی و دسرهای مختص شیراز، توسط سرآشپزهای محلی باتجربه تهیه و سرو می‌شود.

معرفی و آدرس بهترین رستوران و فست فودهای شیراز

 

رزرو اقامتگاه در شیراز

اقامت در هتل از دیر باز معمول بوده است. اما ما در ایران مبله بجای هتل به شما انواع مختلفی از اقامتگاه را پیشنهاد می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند با دوستان، یا خانواده سفر کنید، یا حتی حیوان خانگی‌تان را با خود به سفر آورده باشید. در سایت ایران مبله انواع اقامتگاه از جمله منزل و آپارتمان مبله، خانه ویلایی در هر نقطه از شهر با کمترین قیمت به مسافران ارائه می‌شود.

اجاره انواع آپارتمان و منزل مبله در شیراز

 

طبیعت بکر اطراف شیراز

شیراز شهری پر از شگفتی‌های طبیعی، کوه‌های خیره کننده، جنگل‌های سرسبز بلوط، بیابان‌های خشک، دریاچه‌های زیبا، چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های خروشان است.

در چند کیلومتری شهر شیراز، از هر سمت که به بیرون از شهر بروید، با طبیعتی مملو از مناظر طبیعی زیبا و بکر روبرو خواهید شد. بسیاری از آنها به تفرجگاه‌های برون شهری با امکانات تفریحی تبدیل شده‌اند. در این بین می‌توان به بهشت گمشده، آبشار مارگون و همچنین تنگ تیزآب اشاره کرد.

معرفی جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز

 

راهنمای جامع سفر به شیرازاجاره منزل و آپارتمان مبله در شیراز | ایران‌مبله2/22/2023سفر به شیرازاگر قصد دارید برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات نوروز به شیراز سفر کنید.احتمالاً از خود م... سفر به شیرازاگر قصد دارید برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات نوروز به شیراز سفر کنید.احتمالاً از خود می‌پرسید که برترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر شیراز چیست، چگونه می‌توان به مناطق اطراف شیراز رفت و آمد کرد، و یا قیمت‌ها و هزینه‌های روزانه اقامت در شیراز در چه حد است.  توصیه می‌کنیم، برای دریافت اطلاعات به روز در مورد شهر شیراز، "راهنمای جامع سفر به شیراز" سایت ایران مبله را مطالعه کنید.  چرا از شیراز دیدن کنید؟شیراز پایتخت فرهنگی ایران و پربازدیدترین شهر کشورمان است. شیراز  سالانه با بیش از 3 میلیون بازدید کننده داخلی و 46 هزار بازدید کننده خارجی در رتبه برتر، و بعنوان یکی از محبوب‌‎ترین شهرهای گردشگری ایران شناخته شده است.تعداد گردشگرانی که از شیراز بازدید می‌کنند به دلیل فرهنگ غنی، مکان‌های دیدنی متعدد، ‌آب و هوای دلچسب و هنرهای اصیل و منحصر به فرد و از همه مهم‌تر مردم با صفای شیرازی همچنان در حال افزایش است.با سفر به شیراز، در زمان سفر کنید و تاریخ ایران را از زمان هخامنشیان تا به امروز نظاره‌گر باشید.در شیراز، می‌توانید جوهر واقعی هنر معماری و اصالت ایرانی را در بناهای تاریخی و میراث فرهنگی حفاظت شده آن کشف کنید. بهترین زمان برای رفتن به شیراز چه زمانی است؟شیراز یک شهر چهار فصل است. در ماه‌های اسفند تا خرداد دمای هوا مطبوع است. اما با فرا رسیدن تابستان (تیر تا شهریور) هوا گرم می‌شود. آب و هوا معمولا در زمستان چندان سرد نیست و از هوای نسبتا خنک و معتدلی برخوردار است.زمان ایده‌آل برای سفر به شیراز و لذت بردن از بهترین آب و هوا، اوایل فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه است. در واقع بهار بهترین زمان برای مسافرت به شیراز است. هوا مطبوع و معتدل بوی بهار نارنج در فضا پراکنده، گل‌ها شکوفا شده‌اند و هوا برای گشت و گذار ایده آل است.زمان دیگری که برای مسافرت به شیراز پیشنهاد می شود، اوایل پاییز است. آب و هوای معتدل و بهشتی، مردمانی مهمان نواز و باصفا و همچنین جاذبه‌های گردشگری نامحدود سفری فوق العاده را برایتان رقم می‌زند. مکان‌های توریستی و گردشگری در شیرازشیراز شهر شعر و ادب، شهر حافظ و سعدی، شهر بلبل‌های خوش الحان، شهر سروهای سر به فلک کشیده و بهار نارنج معطر، شهر دروازه ملل و در یک کلام شهر عشاق است.فرقی نمی‌کند به دنبال دیدن مقصدی تاریخی باستانی چون ارگ کریم خان هستید، یا بدنبال فرصتی برای غوطه‌ور شدن در دنیای هنر و معماری مانند مسجد باشکوه نصیرالملک باشید.از جاذبه‌های فرهنگی گرفته تا گنجینه‌های بی‌پایان تاریخی شیراز و همچنین فهرست باشکوه از باغ‌های پادشاهان در گذشته، بناهای با معماری خیره کننده، و حتی آیینه کاری بی‌نظیر حرم شاهچراغ (ع) همگی حرف تازه و قصه منحصر به فرد خودشان را دارند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.معرفی مکان‌های توریستی و گردشگری در شیراز سوغاتی‌های شیرازمعمولا بخشی از گشت و گذار در یک شهر توریستی و گردشگری مانند شیراز باعث ایجاد خاطراتی می‌شود که تا همیشه در ذهن باقی می‌ماند، و چه راهی بهتر از خرید یک هدیه یا سوغاتی خاص از شیراز برای یادآوری سفر خود.از طرفی بهترین نوع خرید در مسافرت زمانی است که آن را همراه با گشت و گذار انجام دهید و به دنبال چیزی خاص و منحصر به فرد باشید تا از هر مکانی که بازدید می‌کنید سوغاتی با خود به خانه ببرید. حال که مقصد شما شیراز است، بسیار خوش شانس هستید، زیرا این شهر سوغاتی و پیش‌کش‌های زیادی برای ارائه به انواع گردشگران را دارد.سوغاتی‌های که باید در سفر به شیراز بخرید غذاهای مخصوص شیرازاگر به غذاهای مخصوص شیراز فکر می‌کنید، احتمالاً اولین غذا، کلم پلوی معروف شیرازی است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. البته جدای از جاذبه‌های نامحدود شیراز، چیزی که این شهر را شگفت انگیزتر می‌کند، تنوع غذای این شهر است که در کنار غذاهای بومی مانند کلم پلو، شکر پلو، سالاد معروف شیرازی و برخی دسرهای مختص شیراز سرو می‌شود.شیراز به دلیل موقعیت مکانی که در جنوب کشور دارد، همواره قطب مسافرت یا مهاجرت مردم از مناطق دیگر مانند بوشهر و خوزستان و حتی عشایر بختیاری و قشقایی بوده است، از همین‌رو شیراز دارای فرهنگ غذایی غنی و گوناگونی است.معرفی و دستور پخت غذاهای شیرازی  صنایع دستی شیرازصنایع دستی سنتی در شیراز میراث خود را مدیون همه مردمانش از فرهنگ‌های مختلف است که در طول سالیان گذشته در این شهر ساکن شده‌اند.میراث بجا مانده از زمان پادشاهان مختلف، قوم و قبیله‌های اطراف شیراز که طیف وسیعی از تکنیک‌ها و سبک‌های هنری را در بر می‌گیرد.خاتم، میناکاری، قلم زنی، مس و تشعییر، منبت کاری، گلیم و گبه و ... همگی توسط استادان هنرمند شیرازی ساخته و در نقاط مختلف شیراز به فروش می‌رسد.معرفی معروف‌ترین صنایع و هنردستی شیراز مراکز خرید شیرازبازدید از یک مرکز خرید در شیراز به شما این امکان را می‌دهد که به طیف بسیار گسترده‌ای از کالاها و خدمات در یک مکان واحد دسترسی داشته باشید. از پوشاک و جواهرات، تا فروشگاه‌های با فناوری پیشرفته که می‌توانید جدیدترین ابزارها و وسایل الکترونیک و دیجیتال را خریداری کنید.اکثر مراکز خرید شیراز نیز معمولاً شامل مکان‌های تفریحی و پذیرایی هستند. طیف گسترده‌ای از کافه‌ها، رستوران‌ها، سینماها، و مناطق بازی کودکان، که در آن‌ها می‌توانید از استراحت و خریدی دلچسب لذت ببرید.تقریبا حدود 20 مرکز خرید در شیراز وجود دارد، که دارای چندین فروشگاه هستند. مزیت بزرگ چنین مکان‌هایی این است، که می‌توانید اقلامی از بهترین مارک‌های روز دنیا را با قیمت‌های بسیار مناسب خریداری کنید.لیست و آدرس تمامی مراکز خرید در شیراز کلینیک‌های زیبایی در شیرازشهر شیراز به دلیل موقعیت جغرافیایی در جنوب کشور و همچنین به لطف حضور متخصصان و جراحان سرشناس زیبایی به قطب گردشگری-پزشکی در حوزه سلامت و زیبایی تبدیل شده است.در شیراز بیش از 10 کلینیک زیبایی حرفه‌ای در گرید (A) وجود دارد که همین امر باعث سفرهای توریستی-زیبایی زیادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین شهرهای جنوبی مانند بوشهر و بندرعباس و ... به شهر شیراز شده است.انواع خدمات دندانپزشکی، جراحی پلاستیک، کاشت مو و .... در شیراز ارائه می‌شود.لیست بهترین کلینیک‌های زیبایی و معرفی خدمات آنان در شیراز مکان های تفریحی و فرهنگی در شیرازشیراز با تنوع مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی مانند سینما، اتاق‌های فرار و همچنین کلاب‌های شگفت انگیز و از طرفی سیستم حمل و نقل عمومی عالی، شهری است که همه گروه‌های سنی می‌توانند از آن لذت ببرند، به خصوص خانواده‌هایی که در تعطیلات و با فرزندانشان به این شهر می‌روند.معرفی بهترین سینماها و کلاب‌های بازی در شیراز رستوران‌ها و فست‌فود شیرازدر شیراز تقریبا در هر گوشه‌ای می‌توانید رستورانی در سطح شهر بیابید. رستوران‌های شیک با حال و هوای فوق‌العاده و محیطی آرام و دلپذیر و همچنین غذاهای با کیفیت که ذائقه‌های شما را قطعا راضی نگه می‌دارد.همچنین در اکثر رستوران‌ها، غذاهای سنتی و دسرهای مختص شیراز، توسط سرآشپزهای محلی باتجربه تهیه و سرو می‌شود.معرفی و آدرس بهترین رستوران و فست فودهای شیراز رزرو اقامتگاه در شیرازاقامت در هتل از دیر باز معمول بوده است. اما ما در ایران مبله بجای هتل به شما انواع مختلفی از اقامتگاه را پیشنهاد می‌کنیم.فرقی نمی‌کند با دوستان، یا خانواده سفر کنید، یا حتی حیوان خانگی‌تان را با خود به سفر آورده باشید. در سایت ایران مبله انواع اقامتگاه از جمله منزل و آپارتمان مبله، خانه ویلایی در هر نقطه از شهر با کمترین قیمت به مسافران ارائه می‌شود.اجاره انواع آپارتمان و منزل مبله در شیراز طبیعت بکر اطراف شیرازشیراز شهری پر از شگفتی‌های طبیعی، کوه‌های خیره کننده، جنگل‌های سرسبز بلوط، بیابان‌های خشک، دریاچه‌های زیبا، چشمه‌های جوشان و رودخانه‌های خروشان است.در چند کیلومتری شهر شیراز، از هر سمت که به بیرون از شهر بروید، با طبیعتی مملو از مناظر طبیعی زیبا و بکر روبرو خواهید شد. بسیاری از آنها به تفرجگاه‌های برون شهری با امکانات تفریحی تبدیل شده‌اند. در این بین می‌توان به بهشت گمشده، آبشار مارگون و همچنین تنگ تیزآب اشاره کرد.معرفی جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز 5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید